ABSOLUTNIE KAŻDY alkomat pod wpływem wielu czynników ulega rozkalibrowaniu i po pewnym czasie nie wskazuje prawidłowo. Zależnie od klasy urządzenia oraz od tego w jaki sposób jest przechowywane i użytkowane może to nastąpić rok po zakupie lub nawet krótko po pierwszym uruchomieniu alkomatu (o czynnikach drastycznie obniżających żywotność alkomatów przeczytasz w kolejnym ustępie).
No dobra, ale skąd potrzeba regularnego kalibrowania?
Wraz z upływem czasu wykonany ze stopów szlachetnych (półprzewodnikowy – złoto / elektrochemiczny – platyna) sensor zużywa (utlenia) się i jego wskazania różnią się od tych zapamiętanych w bazie danych pomiarów wzorcowych. Dlatego urządzenia te wymagają okresowej kalibracji, czyli ponownego ustawienia danych wzorcowych.
Jeżeli chcesz by Twój alkomat wskazywał prawidłowo, musisz go serwisować
(kalibrować) w autoryzowanym serwisie nie rzadziej niż przewiduje to instrukcja
danego urządzenia!
W przypadku najprostszych i najtańszych alkomatów jest to zwykle około 6 miesięcy lub 300 pomiarów, a w przypadku urządzeń droższych, bardziej profesjonalnych interwał serwisowy najczęściej wypada w okolicach 12 miesięcy lub wykonanych 1000 pomiarów. Dlatego też konieczność kalibracji nie jest wadą alkomatu i nie podlega reklamacji. Prosimy nie oczekiwać, że niekalibrowany regularnie alkomat będzie wskazywał poprawne wyniki.
Dlatego też konieczność kalibracji nie jest wadą alkomatu i nie podlega reklamacji. Prosimy nie oczekiwać, że niekalibrowany regularnie alkomat będzie wskazywał poprawne wyniki.